Romancele si Cumparaturile Online



Un studiu recent arata ca in Romania, femeile vad in shopping-ul online ceva mai mult decat o necesitate la care sa apeleze atunci cand sunt in criza de timp. Ele cumpara, in medie, de doua trei ori pe luna, comenzile lor se ridica de obicei la sume cuprinse intre 100-200 de lei per comanda dar acest lucru nu se intampla din cauza ca au nevoie de un anumit produs ci pentru ca au nevoie de o terapie, o evadare din cotidian, o relaxare pe care nu isi permit sa o faca fizic din diverse motive. Cele mai multe produse achizitionate online de catre femeile din Romania constau in haine, incaltaminte, cosmetice si accesorii, produsele barbatesti sau cele pentru copii, facand parte mult prea putin din cosurile lor de cumparaturi, fapte din care expertii concluzioneaza ca ele au nevoie cateodata de activitati si timp dedicat numai propriei persoane, urmand ca alt moment al zilei sa fie dedicat celor din jur.

Studiul a mai analizat si comportamentul de achizitie al femeilor ce fac in mod frecvent cumparaturi din magazine online. Aici se pot distinge doua mari categorii, consumatoarea indrazneata si consumatoarea clasica. Cea indrazneata incearca tot ce apare nou pe piata si nu se teme sa comande ceva ce poate nu-i va placea sau nu-i va veni bine, asa cum nu se teme nici de magazinele nou aparute care se lauda cu diverse preturi sau produse, in special pe paginile de Facebook iar cea clasica merge intotdeauna pe brandurile cunoscute si magazinele deja incercate prin recomandari de incredere. Bineinteles studiul nu lasa de-o parte nici criteriile in functie de care sunt facute cumparaturile, atat cumparatoarea indrazneata cat si cea clasica preferand mereu preturile mici, reducerile sau magazinele ce ofera la o anumita suma cheltuita si cate un mic cadou de fidelizare.